ПРАВДА ЗА ТАТЕ: АПЕЛ ДРЖАВИ ДА ЗАШТИТИ ДЕЦУ И ОЧЕВЕ


У време забране изласка ван станова, у време трајања полицијског часа, ради поступања по правноснажним пресудама суда, на стотине хиљада деце и очева, практично је онемогућено у одржавању личних односа, иако су им та права загарантована Уставом Србије,  Конвенцијом о правима детета, Конвенцијом о људским и мањинским правима.  

Дозволу за кретање током полицијског часа, не даје локална самоуправа, већ Министарство унутрашњих послова Републике Србије. У Граду Новом Саду, захтеве грађана прима и процењује Центар за социјални рад Града Новог Сада, након чега списак лица у ексел табели прописаној од стране надлежног министарства), шаље Градској управи за социјалну и дечију заштиту, која га прослеђује Штабу за ванредне ситуације Града Новог Сада, који га прослеђује ресорном министарству, које га прослеђује Министарству унутрашњих послова Републике Србије.
Тек када Министарство унутрашњих послова Републике Србије да дозволу за кретање лицима са прослеђеног списка, информација о томе се прослеђује преко надлежног министарства, кризном штабу и управи. Након тога, Градска управа за социјалну и дечију заштиту израђује појединачну потврду са свако лице са одобреног списка. Дакле, дозволу за кретање даје МУП. Локална самоуправа издаје само Потврду о дозволи за кретање, након што ту информацију добије од МУП-а.
Иста је процедура и у другим градовима Србије.
Шта се крије иза овако компликоване процедуре ? Зар то није могло бити много једноставније, брже и не толико компликовано? Наравно да је могло. Шта се крије иза овако компликоване процедуре за добијање дозвола кретања ради преузимања деце на одржавање личних односа?
Очигледно је да је процедура таква да што мањи број родитеља,  очева који чине већину, добије дозволу кретања ради преузимања детета на одржавање личних односа. Прво је временски неодређена, тако да прослеђивање ових надлежних органа у процедури може да траје и дуже од ванредног стања.
"ПРАВДА ЗА ТАТЕ" још једном понавља, у условима ванредног стања, држава може да привремено ограничи или укине нека права грађана. Али за ограничавање ПРАВА ДЕТЕТА или њихово привремено укидање НЕ ПОСТОЈИ ПРАВНИ ОСНОВ.
Право на одржавање личних односа детета и родитеља са којим дете не живи је ПРАВО ДЕТЕТА и родитеља са којим дете не живи, истовремено. Док се другима дају дозволе кретања без икаквих процедура ( родитељима деце ометене у развоју, пензионерима, запосленима), очевима се уводе процедуре које дуго трају.
"ПРАВДА ЗА ТАТЕ" позива Заштитника грађана, Повереника за заштиту равноправности, Председника Владе, Ану Брнабић, Председника Србије Александра Вучића,  да реагују поводом овога, јер ово је више него јасна дискриминација деце и очева, којима су уведене дуге и мучне процедуре, док се појединим групама грађана (пензионерима и родитељима са децом ометеном у развоју, запосленим лицима) дозвољава кретања без подношења захтева за дозволу кретања.
 Као и у случајевима пензионера којима се одобрава кретање у време полицијског часа, или родитеља деце ометене у развоју, на потпуно исти начин Кризни штаб, Председник Србије Александар Вучић, Председник Владе Србије, Ана Брнабић, могу донети одлуке о кретању родитеља у време полицијског часа, а у складу са одлукама суда.
У случају да родитеља заустави полицијски службеник, довољно је да родитељ (96% очева) покаже пресуду којом су одређени лични односи детета са њим, а што је довољан доказ. Дакле, нема потребе за оваквом процедуром која дуго траје и није ефикасна, нити је у најбољем интересу детета.
Подсећам вас да је интерес детета изједначен са јавним интересом, те органи државе, па и сама држава, Кризни штаб, имају дужност и обавезу да по хитном поступку реше овај проблем деце разведених родитеља, па и самих родитеља који не живе са децом (у 96% очеви), ради преузимања деце у терминима одређеним одлукама суда, како би интерес детета био на најбољи могући начин заштићен у актуелном породичном и правном контексту.
Држава је још једном доказала, да је не интересују деца, нарочито је не интересују деца разведених родитеља и очеви, који су грађани другог реда. Држави су битнији пензионери којима одобрава кретање у време полицијског часа,  и то без подношења захтева, а децу и родитеље уводи у процедуру која предуго траје.
Много је правоснажних судских одлука по којима се лични односи деце и родитеља са којима деца не живе, као и са сродницима деце, одржавају у просторијама центара за социјални рад. Постоји много правоснажних судских одлука по којима се лични односи деце и родитеља са којима деца не живе, као и са сродницима деце, одржавају на тај начин што их родитељи са којима деца не живе и сродници преузимају из просторија центара за социјални рад и по завршетку личних односа враћају другом родитељу у центрима за социјални рад. Држава је у обавези да и овој групи деце омогући несметано одржавање личних односа.
Велики је број родитеља и сродника деце, које везује посебна блискост, а  којима је судским одлукама одређено преузимање деце у школским и предшколским установама. Како предшколске и школске установе не раде, одлуком Министарства просвете, та деца су онемогућена да одржавају личне односе са својим родитељима и сродницима, на начин утврђен  одлуком суда, те је држава у обавези да и тој деци омогући личне односе.
Уставно начело владавине права налаже да грађани поступају по судским одлукама, као и по међународним конвенцијама. У конкретном случају, ради се о Конвенцији о основним људским правима и слободама и о Конвенцији о правима детета.
Такође, није дозвољено одступање од зајемчених права детета да одржава личне односе са родитељем са којим не живи сходно члану 64. и члану 202. Устава Републике Србије у вези члана 61. Породичног закона.

"ПРАВДА ЗА ТАТЕ" ПОЗИВА " Заштитника грађана,   и надлежне, горе поменуте да ОДМАХ реагују, заштите сва права деце и најбољи интерес детета, и свој деци омогуће одржавање личних односа у складу са судским одлукама.

Коментари

Популарни постови