Владислав Ђорђевић: КАМИЛА ПАЉА О ФЕМИНИСТКИЊАМА

Камила Паља
 ФОТОГРАФИЈА: МИЦХАЕЛ ЛИОНСТАР

Американка италијанског порекла Камила Паља (Cammile Paglia, 1947) и ја смо идеолошки антиподи. Она заступа не само либерализам, него и либертинизам, а ја конзервативизам и пуританизам. Али обоје презиремо савремени феминизам.


У књизи „Секс, уметност и америчка култура” (Zepter Book World, Београд, 2002) Камила Паља запажа: „Постоје полне разлике које су засноване на биологији. Академски феминизам је изгубљен у магли социјалног конструкционизма. Он верује у то да смо ми у потпуности производ свог окружења. Ту идеју је смислио Русо. Није био у праву. Охрабрене глупавом француском теоријом језика, академске феминисткиње стално понављају једна другој празне слогане. Њихово виђење секса наивно је и пуно афектације. Препустити секс феминисткињама исто је што и дати пса на чување човеку који препарира животиње” (стр. 71).

Камила Паља је у праву. Дабоме да су полне разлике засноване на биологији. Култура те полне разлике може да истакне или ублажи, али не може да их избрише. Дабоме да је социјални конструкционизам магла. А он је то, јер ми напросто нисмо у потпуности производи свог окружења. Окружење на нас утиче јако, али не у потпуности. Зато су феминисткиње – које ту доктрину у безрезервно прихватају – изгубљени случајеви. А дабоме да је француска теорија језика глупава, а то је јер је нека врста језичког детерминизама. Али нас детерминишу више друге ствари од језик. Ја могу говорити којом год хоћу језиком, али срце би ми свеједно исто куцало. Дабоме да феминисткиње опетују празне слогане. Оне су нека врста секташица. Дабоме да им је виђење секса наивно и пуно афектације. Волим да читам Камил Паљу, јер она у мало речи пуно тога каже. У овом пасусу напросто каже да су феминисткиње будале. Оне то и јесу. То је на учен, али и помало уметнички начин описала Камила Паља.

Коментари

Популарни постови