Dragan Sredanović: Porodično pozorište

                      Porodično pozorište - pored pozorišta postoji i savetovalište, izmedju ostalog...

Teoretičar

Osoba koja se razume u sve, al' samo u teoriji. U praksi mu uvek nekako fali baš taj ključ broj deset, koji je pozajmio kolegi još onomad, ali je kolega trenutno na odmoru, a kada se vrati sa odmora otići će na bolovanje (formalnopravno), jer kako je teoretičar čuo, kolega je "polomio nogu".

Teoretičaru fale, dokazi i alati, pa je samo mišljenja da je nešto onako kako to možda i nije. Kolega je i pre odmora bio na bolovanju, zbog bolesti, kako je teoretičar inače čuo od drugog teoretičara.

Praktično, teoretičar je nemač pojma.

    -Najbolji interes deteta je opštepoznata stvar, ali nekako i nije, jer je to neophodno utvrditi u svakom pojedinačnom i konkretnom slučaju, ali samo formalno pravno, faktički nije ni bitno da li je to zaista tako, ali procedure su ispoštovane....

Dete se nalazi kod oca/majke koji ometa dete i drugog roditelja u ostvarivanju prava na porodičan život i interakcije unutar porodičnog života (nebitno), dete nevidja roditelja sa kojim ne živi (nebitno), dete nevidja srodnike po liniji roditelja sa kojim ne živi (nebitno), dete je popustilo u školi (nebitno), dete sluša, i direktno ili indirektno učestvuje u konfliktima roditelja (nebitno), dete sluša kako treća lica pričaju loše o jednom njegovom roditelju, najčešće onom sa kojim dete ne živi (nebitno), postupci u institucijama predugo traju (nebitno), neko prikriva dokaze (nebitno), neko laže kako bi zauzeo bolju poziciju (nebitno), neko ima dokaze (nebitno) teoretičar misli da je teorija moguća, dete je oštećeno (nebitno) "mi ne možemo nekog da nateramo", formalno pravno ispoštovana je procedura, a vi se žalite onoj drugoj instituciji i vidite šta će te sa njima, kontrolisani uslovi i ograničenja su neosnovani (nebitno), i tako dalje, i tako dalje, nekada i malo bliže, ali opet nebitno, jer formalno pravno je ispoštovano...

Praktičar

Praktičar je osoba vična i iskusna u poslu, to je osoba koja se lako i umešno snalazi u poslovima.

Praktičaru ne fale dokazi i alati.

Praktično, praktičar je sušta suprotnost teoretičaru jer poznaje i teorije, spreman je da dela, i postiže rezultate faktički, a ne formalnopravno u najboljem interesu deteta.

Praktičar i teoretičar:

    - A, teoretičar, pa što ne kažeš!? Vidim ja da se ovde ne radi o pravima i interesima deteta, naročito ne o najboljem interesu deteta, a to je porodica i porodično okruženje, i mama i tata, i baba i deda, i braća i sestre, i drugari i drugarice, i kuca i maca, i zeka, i papagaj, pa čak i onaj plišani meda, i sve ostalo da ne redjamo dalje.
     - Nemojte tako, mi se trudimo, ali Vi ne saradjujete.
     - Vi se trudite? U redu: da vidimo šta Vi imate od dokaza, i na osnovu čega ste utvrdili činjenično stanje?
     - To je tajna.
     - Tajna kažete?
     - Da to je tajna, Vi nemate pravo...
     - Kažete nemam pravo, a vaši nadležni kažu da je roditelj najodgovorniji... Kako mislite da roditelj ispuni svoje odgovornosti (prava i obaveze), ukoliko nije obavešeten, i ukoliko Vi vašu teoriju zasnivate na pogrešnim informacijama i činjenicama?
      - Vi niste saradljivi...
      - Ja nisam saradljiv? Po čemu to zaključujete?
      - Po tome jer ne prihvatate našu teoriju?
      - Na kojim činjenicama je zasnovana Vaša teorija?
      - To je tajna.
      - Tajna kažete. Dobro, a zbog čega ne koristite dokaze koji Vam se nude i dostavljaju?
      - To je Vaše sugestivno vidjenje da su to dokazi koji su nama bitni...
      - Aha, a vaša teorija koja je zasnovana na tajnama, ona nije sugestivno vidjenje?
      - Eto, jel vidite da uopšte niste saradljivi...
      - Dobro, jel možemo da napravimo zapisnik?
      - Nemože.
      - Zbog čega?
      - Eto, ne možemo, mi tako ne radimo?
      - Čekajte, a kako neko da proveri šta se dešavalo i na osnovu čega je zasnovana Vaša teorija?
      - Ne znam, kažete da imate dokaze. Dostavite ih onoj drugoj instituciji.
      - Kojoj drugoj instituciji
      - Ne znam, Vi kažete da znate sve.
      - Kad sam ja to rekao?
      - Pa, rekli ste.
      - Kada?
      - Rekli ste to tako jer nećete da saradjujete...
      - Ja neću da saradjujem?! - malo bučnije rečeno
      - Vi ste nasilni!
      - Ja nasilan/nasilna!?
      - Da Vi! Derete se na mene.
      - Eto i Vi se derete na mene...
      - Ja se ne derem.
      - Gospodjo/gospodine jel Vi znate šta je nasilje?
      - Da ja znam, ali Vi ne znate, Vi treba da se lečite...
      - Šta ako ja sve ovo snimam?
      - Vi nemate pravo da snimate, to je KD?
      - Šta je to KD?
      - Pa, to što Vi radite....
      - A šta ja to radim?
      - Pa to.
      - Koje to?
      - Jel Vi snimate ovo?
      - Da ja snimam sve...
      - E onda smo završili razgovor....
      - Jel mogu da dobijem zapisnik?
      - Nemože.
      - Znači ovaj se razgovor nije ni desio?
      - Mislite šta hoćete, to je Vaše pravo.
      - Moje je pravo i zapisnik.
      - To Vi mislite.
      - Šta ćemo sa detetom?
      - Vidite sa onom drugom institucijom.

Praktičar je sve dokumentovao i ima dokaze, dok teoretičar radi i dalje na teoriji formalnosti....

Kao što sve ima dve strane medalje, tako i uloge praktičara i teoretičara su promenljive, u zavisnosti od slučaja do slučaja... U stvari sve zavisi od rezultata rada, koji su nepobitan dokaz koji utvrdjuje različitost izmedju teoretičara i praktičara.


Коментари

Популарни постови