Демократске социокултурне дискриминације
Са увођенем демократије изронили су сви друштвени
сукоби: полни, класни, верски, национални и др. Појавиле су се разне социокултурне дискриминације:
сексизам (sexism), класизам (classism),
конфесизам (confessism), национализам (nationalism),
ејџизам (ageism), урбизам (urbism),
факултизам (facultism), хелтизам (healthism),
хајтизам (heightism) и бјутизам (beautism),
који подразумевају дискриминацију на основу пола, економског стања, вероисповести,
националности, старости, места становања, образовања, здравственог стања, висине
и лепоте. Разлике међу људима су – наравно – природне. У том смислу, и дискриминација
је природна појава. Али те сукобе друштво свесном политиком може или да подстиче
или да ублажава. У социјализму су се неговале вредности друштвене правде и солидарности.
У „дивљем” капитализму царује борба за опстанак у којој је ближњи конкурент и ривал, а не друг и сарадник. Садашња друштвена
патологија српског друштва последица је владавине стања у коме је човек човеку вук и где
влада „рат свих против свих” (Хобс). Али ниједно друштво не може дуго да трпи унутрашње
сукобе; отуда покрети за њихово ублажавање. То су корени савремног српског феминизма,
синдикализма, екуменизма и интернационализма. Савремени еманципаторски покрети су
последица природне конфликтности демократије.
МИТ О ПАТРИЈАРХАТУ Владислава Ђорђевића
- Преузми линк
- Имејл адреса
- Друге апликације
Коментари
Постави коментар