Ko je zapravo diskriminisan?
Da nisu možda muškarci ti koji su zapravo diskriminisani? Razmislite o abortusu.
Ako je pravo na prekid trudonoće isključivo pravo žene, da li je time povređena
ustavna odredba o ravnopravnosti polova. Kod začeća deteta učestvuju oba pola,
a kod abortusa – odluku donosi samo žena. Uopšte uzev, savremeno porodično pravo je diskriminatorno prema
muškarcima. Prilikom rastave braka ili dodele dece zakon prvenstveno štiti
interes supruge i majke. Prilikom rastave braka, brigu o deci u preko 95% slučajeva
preuzumaju majke.
Savremeno radno
pravo takođe je diskriminatorno prema muškarcima. Žene idu u redovnu i
invalidsku penziju 5 godina ranije od muškaraca. Zašto? Zašto bi jedan pol imao
tu privilegiju. Ako želimo ravnopravnost – za šta se deklarativno zalažu
feministkinje – onda odlazak u penziju treba da bude jednak za oba pola. Zakon
načelno zabranjuje ženama rad na opasnim i iscrpljujućim poslovima. Zašto bi
jedan pol bio pošteđen takvih poslova, a drugi – po implikaciji – osuđen na
njih? To nije ravnopravnost; to je privilegovanost. Zakon posebna prava daje
trudnicama i majkama. To nije pravo; to je privilegovanost. Zašto da jedan pol
samo na osnovu svojih bioloških
svojstva uživa privilegije? Pozivanje na biologiju kao razlog za
privilegovanost muškaraca bilo je upravo ono protiv čega je liberalni feminizam borio. Sada se,
paradoksalno, radikalni feminizam
upravo poziva na biološke razlike da
bi njima opravdao potrebu za ženskim privilegijama. Feminizam čini se da uveća
moć žena, pa i po cenu toga da je inherentno protivrečan. Čas odbacuje
biologiju (kao liberalni feminizam), čas se poziva na nju (kao radikalni
feminizam) samo da postigne svoj cilj: povećanje ženske moći.
Osnovna posledica činjenice da radno pravo
daje znatne privilegije ženama (kaže se: „prava”) jeste ta da su žene
nekonkurentne na tržištu rada. Sasvim je razumljivo to što poslodavci
izbegavaju da zaposle žene, jer je to finansijski rizično. Preterana „zaštita”
žena (zapravo privilegovanost) čini štete i ženama: teže se zapošljavaju. Lakše
bi se zapošljavale kada bi na tržištu rada pravno zaista bile izjednačene sa
muškarcima.
Državni zakoni daju privilegije trudnicama i
majkama i time podstiču rađanje vanbračne dece. Kada država finansira trudnice i majke, čemu očevi? Očevi su danas izgubili svoju ulogu zaštitnika i
finansijera, i osećaju se zapostavljeni. Paradoksalno, što zakon daje veće
privilegije trudnicama i majkama, sve je manje trudnica i majki. Zakonodavac
verovatno ima plemenite namere, ali lošu računicu; što država više finansira trudnice i majke, to natalitet više opada;
što očevi više finansiraju trudnice i
majke, to natalitet više raste. Državni zakoni deluju protiv braka, porodice i
očinstva.
Država sve više pomaže samohrane majke i time podstiče porast te grupe
stanovništva. Ukoliko država podupire samohrane majke, zašto bi se devojke
udavale i rađale decu u braku? Savemeno zakonodavstvo je usmereno protiv
muškaraca, očeva i nataliteta. Ono je radikalnofeminističko, antipatrijarhalno
i antinatalitetno.
Razmislite i o služenju vojnog roka. Kada je
donesen zakon po kojem žene mogu biti
podoficiri i oficiri to se uzelo kao znak ravnopravnosti. Ali ravnopravnost bi
bila kada bi žene morale da služe
vojsku. Ono što je za muškarca dužnost, za ženu je opcija. Danas je u Vojsci
Srbije angažovana 181 žena na dužnosti oficira, podoficira i vojnika, što je
0,3% profesionalnih
pripadnika vojske. To možda nije mnogo, ali mogućnost za žene ipak postoji. A
zašto je onda žene češće ne koriste? S obzirom da je Srbija u latentnom ratnom
stanju već dvadeset godina nije čudo što žene nisu oduševljene vojnim
pozivom. Njihovo
ustručavanje pre je plod racionalne i promišljene odluke, nego postojanja
diskriminacije. U zemljama gde je vojna situacija mnogo povoljnija procenat
žena u vojsci je veći. U vojskama zemalja NATO pakta ima oko 10% žena. Najviše
ih ima vojska Mađarske 17,5%, slede Letonija sa 16%, Francuska sa 13%, Velika
Britanija sa 10,5% i SAD sa 9%.
Najjasniji vid moći u društvu jeste prosečna
dužina života. Da je u Srbiji prosečna dužina života muškaraca 5 godina duža
nego žena, ne sumnjam da bi nam feministkinje objasnile da je to najjasniji
dokaz postojanja patrijahalnog sistema. Ali kada muškarci u Srbiji u proseku
žive 5 godina kraće onda niko u tome ne vidi znak diskriminacije muškaraca.
МIT O PATRIJARHATU Vladislava Đorđevića
МIT O PATRIJARHATU Vladislava Đorđevića
- Преузми линк
- Имејл адреса
- Друге апликације
Коментари
Постави коментар