“ЈА САМ НАЈБОЉИ РОДИТЕЉ” ЈЕ ПОКУШАЈ ОТУЂИВАЊА ДЕТЕТА ОД ДРУГОГ РОДИТЕЉА


Обратимо пажњу на то да смо ми ти који су се развели, те да се дете никада не може развести од свог оца/мајке.

Обратите пажњу кад разговарајте с особама које стално истичу: “Ја сам најбоља мама/тата на свету!”

Посебно ако су разведени, и посебно ако тиме покушавају да дисквалификују другог родитеља.

Јер деци су потребна оба родитеља, а они који себе величају то раде и пред децом, неретко говоре како онај други родитељ није добар, не труди се довољно.

„Ја сам најбољи родитељ” је покушај отуђивања детета од другог родитеља“

А дете воли оба родитеља, и оба су му потребна, сем ако је реч о врло поремећеној особи, насилнику или зависнику.
У позадини приче “Ја сам најбољи/најбоља” крије се подло отуђивање детета, јер дете постаје осетљиво кад му се изнова и, изнова говори: “Само ја умем да бринем о теби. Нико те не воли као ја! ” Уосталом, Сто пута поновљена лаж постаје истина!

Дете је врло пријемчиво за манипулацију у којој је један родитељ себе пласира као свеца, а другог као тешког грешника, (каријерискињу/ланчугу/дрољу/пробисвета)

Тако дете усваја црно-белу слику света, и у себи носи ту поделу. Јер, ако не треба да воли једног родитеља, он га ипак осећа као део себе, па ће и себе једним делом почети да мрзи.Обратимо пажњу на речи које користимо, обратимо пажњу на потребу детета да има контакт са оба родитеља, обратимо пажњу на то да смо ми ти који су се развели, те да се дете никада не може развести од свог оца/мајке.
Може, али то злостављање има име и зове се отуђивање и оставља далекосвежне последице на психу детета.

“Обратимо пажњу на то да смо ми ти који су се развели, те да се дете никада не може развести од свог оца/мајке.”

И нико није најбољи родитељ на свету. Они који су довољно добри немају потребе то да истичу. Ни да подривају ауторитет и љубав другог родитеља према детету. Схватају своју улогу као извор радости и одговорности.

О томе какви смо били родитељи, показаће наша деца, кад одрасту и ако одрасту у зреле и здраве људе.

На нама одраслима је сва одговорност.

Биљана Ћулафић дипл.педагог и ЕАП психотерапеут
Извор:MODUS VIVENDI psihoterapijsko savetovalište

Коментари

Популарни постови