ISPOVEST JEDNE MAJKE



Ja sam majka 11-godisnjeg dečaka. Razvela sam se od njegovog oca, nakon 10 godina braka, kada je naš sin imao 5 godina. Iako je presudom o razvodu regulisano i kada će otac viđati dete, ja sam uvek bila za to da dete treba da viđa oca i više  nego šti piše. Moj sin svakog vikenda ide kod oca, provodi većinu praznika sa njim, i radnim danima može da se vidi sa njim kad god hoće, mada je to ređe, jer ima mnogo da uči i dok se poigra sa drugarima, vec prođe dan. Otac mu živi na drugom kraju Beograda, pa mu prilično vremena treba da ode kod njega, s toga se vrlo retko viđaju radnim danima.
3 godine sam u vezi sa čovekom koji je takođe  razveden i ima dva sina, koji žive sa majkom. Mi živimo u vanbračnoj zajednici sa mojim sinom.
Njegova bivša žena  mu ne dozvoljava da viđa mladjeg sina, koji ima 11 godina, stalno ga kinji, ucenjuje i koristi dete kao oružje, a on je izuzetno vezan za sina i mnogo pati.

Nakon 3 godine agonije u Centru za socijalni rad, koji je bruka i sramota za ovu državu , obzirom na to kako i šta radi, i nakon 2 godine suđenja, donošenja pravosnažne  i izvršne  presude i rešenja  o izvršenju , ona mu i dalje uskraćuje kontakt sa sinom, i dalje od njene volje zavisi kada i na koliko ce dobiti dete.

U presudi stoji: sredom 2 sata posle nastave, nedeljom od 16-20 casova, svaki drugi vikend, polovinu zimskog raspusta, mesec dana letnjeg raspusta, svaki drugi državni  praznik, svaki drugi rođendan deteta, svaki drugi rođendan  oca i svaku drugu krsnu slavu.

Raspust je samo letos proveo u celosti sa sinom. Sredom viđa dete 2 sata, zimski raspust mu da dete jedva na 5-7 dana, dugo mu uopšte  nije davala dete na vikend, a onda je naprasno rekla da vikend nije od petka u 20,00 časova do nedelje do 20,00 casova, kako je to bilo par puta po donošenju  presude, već  je vikend sada od subote u 10,00 časova do nedelje do 19,00 casova.

Onog drugog vikenda, kada treba da bude sa sinom od 16,00 do 20,00 casova, uopšte mu ne daje dete sa obrazloženjem  da je to njen vikend.
Policija je dolazila po njegovom pozivu, par puta, ali ona neda dete. Sudski izvršitelj dodje i umesto da sprovede izvršenje, on se dogovara sa njom kada joj odgovara da mu da dete i onda njemu kaze da dođe tada kada je ona rekla, jer je ona tako uskladila obaveze svoje i detetove, a kada se moj muž žalio na izvršitelja sudiji, nikada nikakav odgovor nije dobio, niti je ista promenjeno.

Sad je došlo do reforme, nove sudije.. i zakazali su ročište  da vide o čemu se tu radi, i nadam se da reše sve ovo.
Cela priča je duga i komplikovana, trudila sam se da budem kratka, a da iznesem problem, i molim za savet:
da li postoji nesto što bi mogli da uradimo, a da nismo do sada, kako bi nju zakon naterao da poštuje pravnosnažnu  presudu suda?
Takođe me zanima, da li negde i gde, u literaturi, postoji definicija vikenda, kada sud kaze da dete treba sa ocem da bude svaki drugi vikend, šta to znači, od kada do kada?

Ili za to ne postoji striktna definicija, nego se postupa od slučaja do slučaja, ili... ?

Nisam pravnik, ali sam sticajem ovih užasnih okolnosti, vec 3 godine u zakonima, internetu i advokatima, toliko sam napredovala, da neke stvari radim ja, a neke advokati-jer više nemamo novca za njih, a uz njihovu pomoć  i moju svakodnevnu edukaciju i praksu ove 3 godine, svašta sam prošla i naučila, a ono što definitivno uviđam je, da:
centar za soc.rad ne radi svoj posao, da zlo bude veće, čsk i kada im se sud obrati za mišljenje , ne iznose istinu, koju znaju, po pitanju njenog ponašanja, sudski izvrsitelj-ili je podmićen ili je nepismen, tužilaštvo  odbacuje prijavu policijske stanice protiv te žene zbog onemogućavanja  izvršenja  sudske odluke, kojom je regulisan način  održavanja ličnih odnosa oca sa sinom, sa obrazloženjem  da: prijavljeno delo, nije krivicno delo???!!!, dete je prestrašeno od majke i ne sme da joj se suprotstavi, već prihvata to što  ona radi, sa obrazloženjem : mama tako kaže , a pravde, i pravne države , ni od korova.

Pomozite mi, molim vas, da pomognem mom mužu da redovno viđa svog sina, jer će umreti od tuge za detetom.

Izvor : http://forum.mojepravo.net

Коментари

Популарни постови